مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
۰ نفر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گفت: خرید بنای تاریخی و با ارزش مدرسه دانشسرای عالی رشت در دستورکار و در اولویت خرید اداره‌ کل میراث‌فرهنگی گیلان قرار گرفته ‌است.

دانشسرای عالی رشت

به‌گزارش همشهری آنلاین به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، شهرود امیرانتخابی افزود: این بنای تاریخی در محله قدیمی ساغری‌سازان شهر رشت واقع شده و در ۲ مرداد سال ۱۳۸۷ با شماره ۲۳۰۴۶ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و از بناهای با ارزش شهر رشت است.

امیرانتخابی بیان کرد: این اداره ‌کل آمادگی خود را برای خرید این بنا که بیش از ۱۲۰ سال قدمت دارد با توافق دوجانبه رسما به مالکان اعلام کرده است.

او اظهار کرد: مالکیت بنای مدرسه دانشسرای عالی رشت، ابتدا در اختیار اداره‌ کل آموزش پرورش استان بود، ولی با شکایت وراث مرحوم جفرودی، مالکیت این بنا از آموزش و پرورش سلب و به وراث واگذار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان بیان کرد:مکاتباتی با سازمان برنامه و بودجه و وزارت میراث‌فرهنگی برای مرمت این بنا انجام شده ‌است که در صورت تخصیص بودجه، پروژه احیا و مرمت بنای دانشسرای عالی رشت به اجرا در خواهد آمد.

کد خبر 505479

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha